لیست تمامی خبرها

تاریخ درج : 1396/07/10
موضوع : چگونه سالمندان سلامتي خود را حفظ کنند
انجمن فيزيوتراپيست‌هاي رسمي انگليس مي‌گويد: حمل خريد، باغباني و استفاده از جاروبرقي به سلامت و طول عمر سالمندان کمک مي‌کند.
به گفته متخصصان خطر زمين خوردن سالمندان را تهديد مي‌کند چون آنها بتدريج قواي خود را از دست مي‌دهند.
علاوه بر اين برخي سالمندان متوجه اين نکته نيستند که بايد براي حفظ قواي خود تلاش کنند. با رونق گرفتن هر چه بيشتر خريد آنلاين، سالمنداني که پيشتر به خريد مي‌رفتند و خريد خود را تا خانه حمل مي‌کردند اکنون اين کار را آنلاين انجام مي‌دهند و از فعاليت بدني که به حفظ قواي آنها کمک مي‌کند محروم مي‌شوند.
به گزارش انجمن فيزيوتراپيست‌هاي انگليس، نزديک به يک چهارم سالمندان بالاي 65 سال براي تقويت قواي عضلاني خود ورزش نمي‌کنند.
توصيه نظام بهداشت و درمان انگليس اين است که افراد حداقل هفته‌اي دو بار براي تقويت قدرت ماهيچه‌هاي خود ورزش کنند، مثلا وزنه بزنند يا بار سنگين مثل خريد خانه را حمل کنند.
بر اساس تحقيقي که روي 2000 سالمند انجام شده، تقريبا يک چهارم اين افراد اصلا هيچ تمرين و فعاليت بدني نداشتند، يک پنجم آنها نمي‌دانستند که چگونه بايد اين کار را بکنند و يک پنجم هم مايل نبودند چنين کاري بکنند. زمين خوردن سالمندان علت بيشتر موارد شکستگي استخوان لگن در انگليس است که در سال حدود يک ميليارد پوند خرج برمي‌دارد. متخصصان مي‌گويند اگر سالمندان قواي جسماني خود را حفظ کنند احتمال اين زمين خوردن‌ها کم و از بيماري‌هاي ناشي از ناتواني پيشگيري مي‌شود. آنها به سالمندان توصيه مي‌کنند که با کارهاي ساده قواي جسماني خود را حفظ کنند، به خريد بروند و از جارو برقي استفاده کنند و به اين ترتيب مستقل‌تر، سالم‌تر و طولاني‌تر زندگي کنند.
به گفته پروفسور کارن ميدلتون :کاهش توان و قدرت بدني در سالمندي اجتناب ناپذير نيست.
وي مي‌گويد: تحقيقات نشان مي‌دهند قويتر شدن، فوايد بسياري را به همراه مي‌آورد و اين خيلي مهم است که افراد وقتي هنوز فعال هستند تقويت قواي خود را ناديده نگيرند.
به گفته پروفسور ميدلتون، کارهايي مثل بيل زدن باغچه يا ?? بار نشستن و بلند شدن از صندلي،  به تقويت عضلات کمک مي‌کنند.
به خصوص اکنون که خريد آنلاين يکي از منابع تقويت عضلات را حذف کرده و بجاي آن که خريد را تا خانه حمل کنيم اکنون دم در خانه آن را تحويل مي‌گيريم.
به توصيه نظام بهداشت و درمان انگليس، سالمندان مي‌توانند با کارهاي زير قواي عضلاني خود را حفظ کنند:
* برداشتن بار
* حمل خريد
* ورزش با بندهاي کششي
* باغباني سنگين مثلا بيل زدن
* ورزش با استفاده از وزن بدن مثل دراز و نشست و شنا رفتن
* يوگا